Wandelen met een heldere aanpak

Bewust wandelen in een natuurlijke omgeving zet aan tot bewegen, waarnemen en voelen.  Er zijn verschillende manier om je aandacht te richten op de natuur en je eigen lichaam.  Daarbij is het jouw keuze om te gaan voor je ontspanning of een proces om te groeien. Kies je ervoor om te groeien dan kan ik je helpen andere stappen te zetten dan dat je wellicht gewend bent. Deze stappen helpen je je zelfregie weer te pakken en daarmee de veerkracht te hervinden die je voor je groeiproces nodig hebt.  Met het wandelen worden beide hersenhelften met elkaar verbonden, waardoor denken en voelen meer in balans komen. Om een duurzame verandering tot stand te brengen is dit essentieel. De natuur is bij uitstek een omgeving die aan verandering onderhevig is.  Deze zelfde veranderende natuur zetten we in bij jouw eigen ontwikkeling. Tijdens het bewegen komen ook hormonen vrij, zoals dopamine en endorfine, waardoor een positief en goed gevoel ontstaat.

“Met het wandelen worden beide hersenhelften met elkaar verbonden, waardoor denken en voelen meer in balans komen.”

Wandelen in de natuur gaat als vanzelf en is niet te voorspellen. In het moment kiezen we wat jouw aandacht vraagt en daar gaan we mee aan de slag. Ik stel je de vragen en jij geeft de antwoorden.  Als de situatie erom vraagt om te oefenen, dan is er altijd wel iets aanwezig in de natuur dat je kan helpen om antwoorden of inzichten te krijgen op je vragen.

 

  Meer aanvaarding en daardoor rust en ruimte ervaren in de situaties die je inbrengt

  Je sterker voelen en beter kunnen verwoorden

  Bewuster zijn van wat er in je lichaam afspeelt, waardoor je beter je fysieke- en psychische grenzen bewaakt

  Je energieker voelen

  Meer in actie komen om ook daadwerkelijk te veranderen wat je graag anders wil

  Uit de slachtoffer rol stappen, waardoor je het leven meer positief kunt sturen en ervaren.

  Meer in staat zijn om in het nu te zijn, waardoor je beter kunt loslaten van zaken die je nu nog niet kunt veranderen

Wandelen met een heldere aanpak:  Aandacht, Aanvaarding en Actie!

Stap 1

Aandacht

Aandacht geven aan de gewenste en de huidige situatie

Wanneer je weet waar je heen wilt en wat dit voor jou en je omgeving betekent, kun je pas écht in beweging komen. Het contrast tussen beide situaties en de motivatie een volgende stap te zetten wordt hierdoor groter.

Stap 2

Aanvaarding

Aanvaarding van de gewenste en de huidige situatie

Zonder aanvaarding is er geen blijvende verandering te realiseren. Aanvaarding brengt rust en ruimte om helder te krijgen wat je werkelijk wilt en hoe je dat wilt aanpakken.

Stap 3

Actie

Actie, een positieve, praktische stap om in beweging te komen.

Alleen als je iets gaat doen kom je erachter of je op de goede weg zit en wat dit betekent.

Interesse?
Laten we samen aan de slag gaan.